מידעון ג-ד תשע"ב - נובמבר 2011

שלום לכל ההורים של ילדי וילדות חטיבת ג-ד,

מטרתו של "דף הקשר" לעדכן אתכם מעת לעת על הקורה בחטיבה, המעורבות שלכם חשובה לנו, ומשמעותיתלילדים/ות. אנו מקווים שהמידע יהווה בסיס לשיח שלכם עם הילדים/ות.

נפתח בענייני מערכת: סוף סוף סיימנו את הרכבת המערכות עם הילדים. התהליך היה ארוך ומורכב (כמו שבטח שמתם לב). אנו מקווים שכולם מרוצים מהבחירות שלהם. בימים אלו אנו מדפיסים את המערכות עם הילדים ותולים אותם בלוח החטיבתי .

זכרו והזכירו לילדים שפרישה מקורס היא דבר שצריך לשוחח עליו עם החונך האישי. החונך ינסה לבדוק עם הילד את הסיבות שבגללן הוא רוצה לפרוש, ויחד ינסו לשוחח עם המורה של השיעור כדי לבדוק מה אפשר לעשות לפני פרישה משיעור.


ועדת בית
הוועדה, שמרכזת גילי, מקדמת הצעות ורעיונות לשיפור המראה והתחושה בבית הקבוצתי, ומביאה אותן אל המיני פרלמנט. בדיונים האחרונים במיני פרלמנט החטיבתי עסקנו בדרכים לשיפור חיינו בבית הקבוצתי שלנו. קבענו כללים לשימוש ולסידור המשחקים בארון בבית הקבוצתי והצבענו על הצעות לשיפור מראה הבית הקבוצתי. ילדי החטיבה מגלים עניין רב בהצעות שמובאות על ידי הוועדה, מגיבים לרעיונות ותורמים רעיונות נוספים משלהם.



"גמדים וענקים"
 גם בשכבת ג' וגם בשכבת ד' שיחקנו בחודש שעבר את משחק הגמד והענק. הרצון לשחק את המשחק הגיע מהילדים. במפגשים דנו בסוגיות שקשורות למשחק (למשל - מה ההבדל בין לקנות ולהכין, אם קונים בכמה כסף, למה בכלל צריך להגביל בסכום, ועוד), הגדרנו כללים ברורים למשחק, והסכמנו עליהם בהצבעה. נראה כי המשחק היה מוצלח מאוד ומהנה גם מבחינת ילדי/ות ג' וגם מבחינת ילדי/ות ד', הילדים היו מאוד עסוקים ונרגשים כל השבוע, היתה השקעה רבה בהכנת מתנות ובנתינה, הם הצליחו לשמור על סוד יפה, ולמעט מקרים בודדים פעלו על פי כללי המשחק שהגדרנו יחד בקבוצות.



השתתפות הילדים בוועדות בית הספר
 כידוע לכם, השנה השתנתה מתכונת הפעילות של וועדות בית הספר. פעילות הוועדות עברה לימים ראשון ורביעי בשעה הרביעית, כאשר רוב וועדות בית הספר פועלות במקביל בשעות אלו (חלק קטן מהוועדות פועלות רק בשעה אחת מתוך השתיים). אנו שמחים לעדכן אתכם שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, הרוב המוחלט של ילדי החטיבה לוקחים חלק מאוד פעיל בוועדות בית הספר. הילדים מגיעים באופן קבוע לוועדות, מציעים בהן הצעות, מקדמים בהן החלטות שנמצאות בתחום האחריות של הוועדה ומשתתפים בדיונים שמתקיימים בהן במסגרת המפגשים השבועיים. נשמח אם תעודדו את הילדים להמשיך ולהתמיד בהשתתפותם ובתרומתם לוועדה. אנו מאמינים שהוועדות הן אחד המנגנונים החינוכיים המשמעותיים ביותר בבית הספר. והתחושה היא שהועדות הפכו השנה למרכזיות יותר בניהול החיים המשותפים שלנו.



שעות מיוחדות
 בדומה לשנים עברו, גם השנה במרכז הפעילות שלנו בימי שישי (מיד לאחר הפרלמנט) מתקיימות "השעות המיוחדות". במסגרת שעות אלו מוצעות לילדים מגוון פעילויות בשעה השנייה והשלישית. חלק מהפעילויות משתנות משבוע לשבוע, וחלקן נמשכות במשך מספר ימי שישי. ילדי בית הספר, ובכלל זה ילדי החטיבה שלנו, יכולים ומוזמנים להציע פעילויות לשעות המיוחדות הבית ספריות, ויכולים לקבוע לאילו גילאים תהיה פתוחה הפעילות שיציעו. מי שאחראי על התנהלות השעות המיוחדות השנה זו וועדת שעות מיוחדות, שאליה מועברות בקשות או הצעות לפעילויות של הילדים. ילדים שיוזמים ומפעילים פעילויות חווים תהליך מיוחד, לוקחים אחריות, ומועצמים מקידום הרעיונות שלהם. אנחנו, כחונכים אישיים, נשמח מאוד לעזור לילדים בגיבוש הרעיונות ובקידומם לידי פעילות.



טיפוח
בכל יום שלישי, החל מ- 12:05 מתקיים מה שקרוי "זמן טיפוח בית ספרי". החל משעה זאת, ועד 12:30 (סיום היום) מתחלקים ילדי וילדות החטיבה לאזורי טיפוח קבועים, על פי בחירתם. המסר שמועבר במסגרת רצועת זמן זו הוא שבאחריותנו לדאוג לסביבה בה אנו נמצאים במהלך כל השבוע, לטפח אותה ולעשות מאמצים על מנת לשפר אותה.


ביום שלישי האחרון התקיים "יום טיפוח" בית ספרי. בחטיבה שלנו יום הטיפוח היה סוף של תהליך שבו העלו הילדים והילדות הצעות לפרויקטים במפגשי הקבוצה. את רשימת הפרויקטים שהוצעו העברנו אל דף הצבעה, וכל ילד/ה בחר/ה את הפרויקטים שלדעתו/ה צריך לקדם ביום טיפוח. הפרויקטים שנבחרו ושעליהם עבדנו היו: בניית ספסלים לספרית בית הספר, ציור קיר על קיר הכניסה לבית הספר, ציורי קיר בחדרים 1 ו-2 בקומה שלנו, תיקון ארון המשחקים שלנו, והקמת גינת ירק בית ספרית. כל ילדי וילדות החטיבה השתתפו, עבדו, צבעו, ניקו, קדחו וציירו, היה לנו יום נפלא של עשייה, גם למען החטיבה שלנו וגם למען כלל בית הספר.

בהזדמנות זו אנחנו רוצים להודות להורים שהפשילו שרוולים ובאו לעזור– דנה קירניצקי, בינה פלד, מאיה כרמלי, אבי בר-ניסים, וגם- סבא גדי של הראל.


לקראת חנוכה
החטיבה שלנו אחראית על חגיגות חנוכה הבית ספריות שיתקיימו ביום חמישי, ה-2 בדצמבר. ביום זה נפעיל בכל רחבי בית הספר תחנות משחק ויצירה לילדי בית הספר והגן. נסיים את היום בטכס קצר. החטיבה התחלקה לקבוצות עבודה – קבוצה שאחראית על התחנות (החלטה על איזה תחנות יתקיימו, בנייתם ותפעולן במשך אותו היום), קבוצה שאחראית על הטכס (כתיבת תסריט למופע, השתתפות במופע, שירה, והכנת תפאורה) וקבוצה שאחראית על הקמת "בית שוקו" (מרחב שבו יש אוכל ושתיה, מלצרים ובשלנים) שיפעל גם הוא ביום זה וישרת את כל ילדי בית הספר. בשבועיים הקרובים נקדיש חלק מהמפגשים ומהשיעורים לארגון החגיגה.



משפחות מארחות
אנו מזכירים לכם כי בשבוע שעבר נשלח מייל מפורט על אירוח בשעות אחר הצהריים את קבוצות "ילדים חונכים ילדים", אנא העבירו אלינו את שמות המשפחות המארחות בהקדם, ואל תשכחו לתעד.


תודה על שיתוף הפעולה,

צוות החטיבה