גאוגרפיה גלובלית תשע"ד

קישורים מעניינים:



 לשיעור שהתקיים ב:
 המשימה לבית:    
 12.5.14 נושאים למבחן שיתקיים ב28.5.14:


להגיע לחדר מדעים ב13:30!!!!!!

     1.   התחלת האדם (מצגת + סרטון)

2.   תפרוסת האוכלוסייה בעולם (דפים שחולקו בשיעור)

3.   אזורים דלילי אוכלוסייה ואזורים צפופים - מיקום וגורמים. (עבודה, אתר ודפים).

4.   אי שיוויון חברתי (מצגת כולל קישורים).

5.   טביעת רגל אקולוגית (מצגת, סרטון, דפי עבודה שחולקו בשיעור הזה).

 7.5.14ש"ב 
1. השלמת שיעורי הבית הקודמים!!!
2. מה הקשר בין העצמה נשית והעלאת רמת הפיתוח של המדינה? (נמקו...).
3. כנסו למצגת המצורפת למטה על טביעת רגל אקולוגית ובצעו את המשימה המצורפת בסופה.
על טביעת הרגל האקולוגית אתם יכולים ללמוד גם בסרטון הזה: https://www.youtube.com/watch?v=Gc3oftnGsqY

 23.4.14אי שיוויון מרחבי
פערים ברמות הפיתוח של מדינות ברחבי העולם.

מצורפת למטה המצגת מהשיעור.

ש"ב:

.1קראו על מדד הפיתוח האנושי (במצגת/בקישור/בויקיפדיה) מדוע לדעתכם נבחרו התמ"ג, תוחלת החיים ומס' שנות הלימוד, לשמש כמרכיבים של מדד הפיתוח האנושי?
.2א. בנו אינדקס פיתוח משלכם שיהיה מורכב מ-3 מדדים אחרים (מתוך הטבלאות שחולקו בשיעור).

     ב. הסבירו מדוע בחרתם בממדים אלו.

 19.3.14 אזורים צפופים -
הגורמים המאפשרים ואף מעודדים צמיחת אוכלוסיה גדולה וצפופה:

תנאים טבעיים:
- אזורים מישוריים
- קרקעות פוריות.
- קרבה למקורות מים (נהרות, אגמים).
- קרבה למחצבים ומקורות אנרגיה.
- קרבה לים.
- אקלים נוח.

תנאים היסטוריים ופוליטיים:
- זמן התיישבות רצוף וארוך.
- אירוע היסטורי שהביא להתיישבות (מלחמה, הגירה...).
- תוכניות פיתוח של השלטונות (הקלות כלכליות וכו').

תנאים חברתיים וכלכליים:
- יזמות.
- רמה טכנולוגית גבוהה.
- אוכלוסיה צרכנית.

לשיעור הבא:

יציגו בן ועידו (על האזור הטרופי) וגם זיו, טומי ורום (על אזורי המדבריות).
(לא לשכוח לשלוח אלי את המצגות לפחות יום קודם למייל: beytsa@gmail.com).
+
ענו במחברת על השאלה:
אילו תנאים מעודדי צמיחה מוצגים בדף (שחילקתי לכם בשיעור) לגבי כל אחד משני האזורים המופיעים בו?

26.2.14אזורים דלילי אוכלוסייה (וההסברים האקלוגיים והפיזיים שלהם).

עבודה בקבוצות:
זיו, טומי ורום - אזורי המדבריות.
אלירז, איליי ודן - אזורי הקטבים.
בן ועידו - אזורי יערות הגשם הטרופיים.
יעל, תומר ויועד - האזורים ההרריים.

משימה לבית:
סיום כתיבת התשובות לשאלות שבדף המידע של קבוצותיכם.
הכנת מצגת של 3 שקופיות לפחות על חיי האנשים באזור שקיבלתם.
- יש לשלוח את המצגת למייל של חוה: beytsa@gmail.com
- בשיעור הבא- כל קבוצה תספר על מה שלמדה על האזור שקיבלה.

 19.2.14

 תפרוסת האוכלוסייה בעולם:

* אוכלוסיית העולם גדלה בקצב הולך וגדל. במיוחד במאה ובחמישים השנים האחרונות.

* האוכלוסייה האנושית לא פרוסה באופן אחיד בכדור הארץ.

* בני האדם מעדיפים לחיות במקומות נוחים יותר מבחינה אקלימית.

משימה לבית:

השוו בין המפה שחולקה בשיעור "תפרוסת האוכלוסייה בימינו" לבין תמונת הלווין מצ"ב של העולם בלילה. מצאו וכתבו את המקומות בהם יש פער בין כמות האוכלוסייה לכמות האור הנראה מפני כוכבנו בלילה.

נסו להסביר פערים אלו.

 (לחצו על התמונה כדי להגדילה. התמונה נלקחה מהאתר של נאס"א).



לינקים מהשיעור:

אוכלוסיית העולם בזמן אמת.

קטע מהסרט "מטריקס". (לכתוביות בעברית ללחוץ על: כתוביות-תרגם כתוביות-עברית).

12.2.14האנושות: שלבי התפתחות עיקריים (באותה המצגת של השיעור הקודם).

לקראת שיעור הבא מומלץ לצפות בסרטון:
(אפשר לתרגם כתוביות לעברית- איכות בינונית-באמצעות לחצן "כיתובים").
 
5.2.14התחלת החיים והאדם: מצגת מצורפת למטה.
קישור ל"כרונו-זום": http://www.chronozoom.com/
  מחצית שניה: גלובליזיציה!!!!
 
ב15.1.14
מבחן!!!


 על הנושאים:
היווצרות כדור הארץ.
מבנה כדור הארץ.
קווי רוחב ואורך (כולל שימוש ב"גוגל ארץ").
רצועות אקלים.

 25.12.2013

בכיתה: נזכרנו בקפן ובהגדרת המושג האקלים והדגמתו. דיברנו על האזור הטרופי ומאפיניו. (חום, לחות, יערות גשם...).

לבית:

הסבירו מדוע האזור הטרופי חם ומדוע ברובו יש רק עונה עיקרית אחת.

בהסברכם השתמשו בידע על תנועת כדור הארץ סביב השמש. 

רמזים לפתרון בסרטונים למטה: "הסבר קצר" (בדקה הראשונה) ו"עם קצת יותר פרטים" (בשני דקות הראשונות. אבל מומלץ לצפות בכל 10 הדקות....).

אפשרות נוספת: הסברים, תמונות ואנימציות בדף "כדור הארץ במסלולו".

 27.11.2013במחשב:
א. צפו בסרטון: "מסע במערכת השמש 24". (מצורף מתחת לטבלה).
ב. התקינו במחשב הבייתי שלכם את Google Earth.
ג. העלו את רשת הקורדינטות ע"י לחיצה Ctrl + L או ע"י פתיחת לשונית תצוגה ולחיצה על "רשת".
במחברת:
1. כתבו מה הוא כל אחד מששת הקווים הצהובים.

2. באילו מדינות עובר קו האורך 130E ?

3.באילו מדינות עובר קו הרוחב 70N?

4. בחרו עיר אחת בכל יבשת ורשמו את הקורדינטות שלה – קו האורך וקו הרוחב.

5. איזה קו אורך "עגול" (מספר שלם) עובר לאורכה של ישראל?

6. מצאו שתי ערים שכאשר באחת מהן בוקר בשניה ערב.
7. מה פערי השעות בין המדינות אותן כתבתם בתשובתכם לשאלה 2?
 13.11.2013למי שלא עשה את המשימות לשיעור שעבר:
1. הכנסו לקישור:קווי אורך ורוחב 
2. צפו בסרטון.
3. ב"שאלות לדיון" ענו במחברת על ארבע שאלות: או השאלות של המספריים הזוגיים (2,4,6,8) או על השאלות של המספרים האי-זוגיים (1,3,5,7).
לכולם (שאלה נוספת):
4. כתבו פסקה על ההבדל בין אורח החיים שלנו לבין אורח החיים של האנשים החיים בצפון לחוג הקוטב הצפוני.
  


בקיצור נמרץ (בדקה הראשונה)


עם קצת יותר פרטים (בשתי הדקות הראשונות)


מסע במערכת השמש 24


רעידות אדמה




גלקסיית שביל החלב




מפות מתארות/ מייצרות מציאות:










ć
Hava Tsivoni,
14 בינו׳ 2014, 4:25
ć
Hava Tsivoni,
14 במאי 2014, 3:45
ć
Hava Tsivoni,
12 בפבר׳ 2014, 5:48
ć
Hava Tsivoni,
11 במאי 2014, 10:48
Comments