3.אזורים דלילי אוכלוסייה ואזורים צפופים - מיקום וגורמים. (עבודה, אתר
ודפים).
4.אי שיוויון חברתי (מצגת כולל קישורים).
5.טביעת רגל אקולוגית (מצגת, סרטון, דפי עבודה שחולקו בשיעור הזה).
7.5.14
ש"ב 1. השלמת שיעורי הבית הקודמים!!! 2. מה הקשר בין העצמה נשית והעלאת רמת הפיתוח של המדינה? (נמקו...). 3. כנסו למצגת המצורפת למטה על טביעת רגל אקולוגית ובצעו את המשימה המצורפת בסופה. על טביעת הרגל האקולוגית אתם יכולים ללמוד גם בסרטון הזה: https://www.youtube.com/watch?v=Gc3oftnGsqY
23.4.14
אי שיוויון מרחבי פערים ברמות הפיתוח של מדינות ברחבי העולם.
מצורפת למטה המצגת מהשיעור.
ש"ב:
.1קראו על מדד הפיתוח האנושי
(במצגת/בקישור/בויקיפדיה)
מדוע לדעתכם נבחרו התמ"ג,
תוחלת החיים ומס' שנות הלימוד, לשמש כמרכיבים של מדד
הפיתוח האנושי?
.2א. בנו
אינדקס פיתוח משלכם שיהיה מורכב מ-3 מדדים אחרים
(מתוך הטבלאות שחולקו בשיעור).
ב. הסבירו מדוע בחרתם בממדים אלו.
19.3.14
אזורים צפופים - הגורמים המאפשרים ואף מעודדים צמיחת אוכלוסיה גדולה וצפופה:
תנאים היסטוריים ופוליטיים: - זמן התיישבות רצוף וארוך. - אירוע היסטורי שהביא להתיישבות (מלחמה, הגירה...). - תוכניות פיתוח של השלטונות (הקלות כלכליות וכו').
תנאים חברתיים וכלכליים: - יזמות. - רמה טכנולוגית גבוהה. - אוכלוסיה צרכנית. לשיעור הבא: יציגו בן ועידו (על האזור הטרופי) וגם זיו, טומי ורום (על אזורי המדבריות). (לא לשכוח לשלוח אלי את המצגות לפחות יום קודם למייל: beytsa@gmail.com). + ענו במחברת על השאלה: אילו תנאים מעודדי צמיחה מוצגים בדף (שחילקתי לכם בשיעור) לגבי כל אחד משני האזורים המופיעים בו?
26.2.14
אזורים דלילי אוכלוסייה (וההסברים האקלוגיים והפיזיים שלהם).
עבודה בקבוצות: זיו, טומי ורום - אזורי המדבריות. אלירז, איליי ודן - אזורי הקטבים. בן ועידו - אזורי יערות הגשם הטרופיים. יעל, תומר ויועד - האזורים ההרריים.
משימה לבית: סיום כתיבת התשובות לשאלות שבדף המידע של קבוצותיכם. הכנת מצגת של 3 שקופיות לפחות על חיי האנשים באזור שקיבלתם. - יש לשלוח את המצגת למייל של חוה: beytsa@gmail.com - בשיעור הבא- כל קבוצה תספר על מה שלמדה על האזור שקיבלה.
19.2.14
תפרוסת האוכלוסייה בעולם:
* אוכלוסיית העולם גדלה בקצב הולך וגדל. במיוחד במאה ובחמישים השנים האחרונות.
* האוכלוסייה האנושית לא פרוסה באופן אחיד בכדור הארץ.
* בני האדם מעדיפים לחיות במקומות נוחים יותר מבחינה אקלימית.
משימה לבית:
השוו בין המפה שחולקה בשיעור "תפרוסת האוכלוסייה בימינו" לבין תמונת הלווין מצ"ב של העולם בלילה. מצאו וכתבו את המקומות בהם יש פער בין כמות האוכלוסייה לכמות האור הנראה מפני כוכבנו בלילה.
נסו להסביר פערים אלו.
(לחצו על התמונה כדי להגדילה. התמונה נלקחה מהאתר של נאס"א).
במחשב: א. צפו בסרטון: "מסע במערכת השמש 24". (מצורף מתחת לטבלה). ב. התקינו במחשב הבייתי שלכם את Google Earth. ג. העלו את רשת הקורדינטות ע"י לחיצה Ctrl + L או ע"י פתיחת לשונית תצוגה ולחיצה על "רשת". במחברת: 1. כתבו מה הוא כל אחד מששת הקווים הצהובים.
2. באילו מדינות עובר קו האורך 130E ?
3.באילו מדינות עובר קו הרוחב 70N?
4.בחרו עיר אחת בכל יבשת ורשמו את הקורדינטות שלה –
קו האורך וקו הרוחב.
5. איזה קו אורך "עגול" (מספר שלם) עובר
לאורכה של ישראל?
6. מצאו שתי ערים שכאשר באחת מהן בוקר בשניה ערב. 7. מה פערי השעות בין המדינות אותן כתבתם בתשובתכם לשאלה 2?
13.11.2013
למי שלא עשה את המשימות לשיעור שעבר: 1. הכנסו לקישור:קווי אורך ורוחב 2. צפו בסרטון.
3. ב"שאלות לדיון" ענו במחברת על ארבע שאלות: או השאלות של המספריים הזוגיים (2,4,6,8) או על השאלות של המספרים האי-זוגיים (1,3,5,7). לכולם (שאלה נוספת): 4. כתבו פסקה על ההבדל בין אורח החיים שלנו לבין אורח החיים של האנשים החיים בצפון לחוג הקוטב הצפוני.